Одељење за послове органа града обавља послове који се односе на:
- припрему и обраду аката која су у надлежности Скупштине града, Градског већа, Градоначелника и Градске управе;
- стручне и организационе послове за Скупштину града и Градско веће и њихових радних тела;
- припремање седница и обраду аката усвојених на седницама Градског већа и Скупштине града, као и вођење записника са седница Градског већа и Скупштине града;
- чување изворних докумената о раду Скупштине града, Градоначелника и Градског већа и вођење евиденције о одржаним седницама;
- стручне и административне послове за потребе одборника;
- друге послове које одреди Градоначелник, Скупштина града, Градско веће и начелник Градске управе;
- сарадњу са другим градовима и општинама у земљи и иностранству, државним органима, службама, институцијама, удружењима и организацијама;
- административно-техничке послове, пријем и пренос телефонских позива и порука за функционере, начелника Градске управе и друга лица;
- поступање по захтеву за слободан приступ информацијама од јавног значаја - пријем захтева и пружање тражиоцима неопходне помоћи за остваривање њихових права утврђених Законом о слободном приступу информацијама од јавног значаја;
- послове управљања људским ресурсима за све основне организационе јединице;
- вођење персоналних досијеа запослених, вођење кадровске и других евиденција у области радних односа, остале послове од значаја за каријерни развој службеника;
- послове у вези са радним односима запослених у граду Смедереву - Градској управи града Смедерева;
- правне и административно-оперативне послове за потребе Градског правобранилаштва;
- спровођење организације састанака и седница, обављање организационо-техничких послова у вези са обезбеђењем услова за одржавање састанака;
- друге послове у складу са законима, Статутом града и другим актима града.